Polityka prywatności

Procedura zgłoszeń wewnętrznych i podejmowania działań następczych

w N Energia Sprzedaż Sp. zoo sp. k. z siedzibą w Legnicy (KRS: 0000801303)

Formularz zgłoszeniowy

 

§ 1

Wstęp

1. Na podstawie art. 25 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U z 2024 r. poz. 928) [zwanej dalej: „Ustawą”] ustala się w N Energia Sprzedaż sp. zoo sp. k. z siedzibą w Legnicy (KRS: 0000801303) (zwanej dalej: „NES”) Procedurę zgłoszeń wewnętrznych, która określa zasady zgłaszania naruszeń prawa, podejmowania działań następczych oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń naruszenia prawa (sygnalistów).

2. Przyjmowanie zgłoszeń naruszeń prawa jest elementem prawidłowego i bezpiecznego zarządzania w NES i służy zwiększeniu efektywności wykrywania nieprawidłowości
i podejmowania działań w celu ich eliminowania i ograniczania ryzyka na wszystkich poziomach organizacyjnych.

3. Procedura zgłoszeń wewnętrznych ustalona została po konsultacji z przedstawicielami osób świadczących pracę w NES, wyłonionymi w trybie obowiązującym w NES.

4. Każda z osób świadczących pracę w NES zobowiązana jest do zapoznania się z treścią Procedury zgłoszeń wewnętrznych oraz do jej przestrzegania.

§ 2

Definicje

Ilekroć w Procedurze zgłoszeń wewnętrznych jest mowa o:

1. Procedurze – rozumie się przez to niniejszą Procedurę zgłoszeń wewnętrznych i podejmowania działań naprawczych w N Energia Sprzedaż sp. zoo sp. k., dotyczącą przyjmowania zgłoszeń naruszeń prawa oraz podejmowania działań następczych.

2. Podmiocie/Pracodawcy – rozumie się przez to N Energia Sprzedaż sp. zoo sp. k. z siedzibą w Legnicy (59-220) przy ul. Świętego Maksymiliana Kolbe 3 (KRS: 0000801303, NIP: 9151813852).

3. Zespole – rozumie się przez to osobę/dział/jednostkę organizacyjną Pracodawcy odpowiedzialną za przyjmowanie zgłoszeń i podejmowanie działań następczych, w tym prowadzenie postępowania wyjaśniającego dotyczącego zgłoszenia.

4. Sygnaliście – rozumie się przez to osobę fizyczną, która dokonuje zgłoszenia (wewnętrznego, zewnętrznego lub ujawnienia publicznego) o naruszeniu prawa w kontekście związanym z pracą, niezależnie od zajmowanego stanowiska, formy zatrudnienia czy współpracy, przedsiębiorcę, prokurenta, akcjonariusza lub wspólnika, członka organu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, osobę świadczącą pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej, stażysty, wolontariusza, praktykanta.

5. Zgłoszeniu – rozumie się przez to ustne lub pisemne przekazanie Pracodawcy informacji o naruszeniu prawa.

6. Osobie, której dotyczy zgłoszenie – rozumie się przez to osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, wskazaną w zgłoszeniu lub ujawnieniu publicznym jako osoba, która dopuściła się naruszenia prawa, lub jako osoba, z którą osoba, która dopuściła się naruszenia prawa, jest powiązana.

7. Działaniu następczym – rozumie się przez to działanie podjęte w celu oceny prawdziwości informacji zawartych w zgłoszeniu oraz w celu przeciwdziałania naruszeniu prawa będącemu przedmiotem zgłoszenia, w tym postępowanie wyjaśniające.

8. Kanale zgłaszania – rozumie się przez to techniczne i organizacyjne rozwiązania umożliwiające dokonywanie zgłoszenia.

9. Działaniu odwetowym – rozumie się przez to bezpośrednie lub pośrednie działanie lub zaniechanie w kontekście związanym z pracą, które jest spowodowane zgłoszeniem lub ujawnieniem publicznym i które narusza lub może naruszyć prawa Sygnalisty lub wyrządza lub może wyrządzić nieuzasadnioną szkodę Sygnaliście, w tym bezpodstawne inicjowanie postępowań przeciwko Sygnaliście.

§ 3

Dokonywanie zgłoszeń

1. Zespołem odpowiedzialnym za przyjmowanie zgłoszeń oraz sprawującym całościowy nadzór nad przyjmowaniem zgłoszeń i podejmowaniem działań następczych jest Dział HR NES.

2. Zespół działa w sposób bezstronny, niezależny, na podstawie upoważnienia do przyjmowania zgłoszeń oraz podejmowania działań następczych.

3. Zespół, co do którego z treści zgłoszenia wynika, że może być w jakikolwiek sposób zaangażowany w działanie lub zaniechanie stanowiące przedmiot zgłoszenia, nie może analizować takiego zgłoszenia.

4. Sygnalista może dokonywać zgłoszenia za pośrednictwem następujących kanałów:

a) na adres do korespondencji: N Energia Sprzedaż sp. zoo sp. k., ul. Św. M. Kolbe 3, 59-220 Legnica z dopiskiem „zgłoszenie wewnętrzne”;

b) poprzez e-mail na adres sygnalista@n-energia.pl, tytuł maila „zgłoszenie wewnętrzne”;

c) formularz internetowy na stronie sygnalista.n-energia.pl

d) ustnie – telefonicznie lub za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej poprzez numer telefonu 76 777 77 77 wewnętrzny 94 ;

e) ustnie podczas bezpośredniego spotkania, zorganizowanego w terminie 14 dni od otrzymania wniosku o taką formę zgłoszenia.

5. Za zgodą Sygnalisty zgłoszenie ustne będzie dokumentowane w formie:

a) nagrania rozmowy, umożliwiającego jej wyszukanie, lub

b) dokładnej transkrypcji rozmowy, lub

c) protokołu rozmowy, odtwarzającego jej dokładny przebieg.

6. W przypadku zgody na udokumentowanie ustnego zgłoszenia, Sygnalista może dokonać sprawdzenia, poprawienia i zatwierdzenia transkrypcji rozmowy lub protokołu rozmowy przez ich podpisanie.

7. Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i pełne wyjaśnienie przedmiotu zgłoszenia, w tym co najmniej:

a) datę oraz miejsce zaistnienia naruszenia prawa lub datę i miejsce pozyskania informacji o naruszeniu prawa;

b) opis konkretnej sytuacji lub okoliczności stwarzających możliwość wystąpienia naruszenia prawa;

c) wskazanie osoby, której dotyczy zgłoszenie;

d) wskazanie ewentualnej osoby pokrzywdzonej;

e) wskazanie ewentualnych świadków naruszenia prawa;

f) wskazanie wszystkich dowodów i informacji, jakimi dysponuje sygnalista, które mogą okazać się pomocne w procesie rozpatrywania zgłoszenia;

g) wskazanie preferowanego sposobu kontaktu zwrotnego.

8. Zgłoszenie może być dokonane wyłącznie w dobrej wierze. Zakazuje się świadomego składania nieprawdziwych zgłoszeń. Zgodnie z treścią Ustawy, osoba dokonująca zgłoszenia nieprawdziwych informacji podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

9. W przypadku ustalenia w wyniku analizy zgłoszenia albo w toku postępowania wyjaśniającego, iż w zgłoszeniu świadomie podano nieprawdę lub zatajono prawdę, Sygnalista może zostać pociągnięty do odpowiedzialności porządkowej określonej w przepisach Kodeksu Pracy. Zachowanie takie może być również zakwalifikowane jako ciężkie naruszenie podstawowych obowiązków pracowniczych i jako takie skutkować rozwiązaniem umowy o pracę bez zachowania okresu wypowiedzenia. W stosunku do świadczącego pracę, usługi lub dostarczającego towary, na podstawie umowy cywilnoprawnej dokonania nieprawdziwego zgłoszenia skutkować może rozwiązaniem umowy i zakończeniem współpracy. Osoba, która dokonała zgłoszenia, w którym świadomie podano nieprawdę lub zatajono prawdę nie korzysta z ochrony przewidzianej dla Sygnalistów.

10. Sygnalista może przekazać zgłoszenia anonimowo.

§ 4

Naruszenia prawa, które podlegają zgłoszeniu

1. Naruszeniem prawa jest działanie lub zaniechanie niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa.

2. Informacje zgłaszane przez Sygnalistę dotyczą:

a) korupcji;

b) zamówień publicznych;

c) usług, produktów i rynków finansowych;

d) zapobiegania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu;

e) bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;

f) bezpieczeństwa transportu;

g) ochrony środowiska;

h) ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;

i) bezpieczeństwa żywności i pasz;

j) zdrowia i dobrostanu zwierząt;

k) zdrowia publicznego;

l) ochrony konsumentów;

m) ochrony prywatności i danych osobowych;

n) bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;

o) interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczpospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;

p) rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;

q) konstytucyjnych wolności oraz praw człowieka i obywatela występujących w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i nie związanych z dziedzinami wskazanymi powyżej.

3. Zgłoszenie może dotyczyć uzasadnionego podejrzenia dotyczącego zaistniałego lub potencjalnego naruszenia prawa, do którego doszło lub prawdopodobnie dojdzie u Pracodawcy.

4. Sygnalista może dokonać zgłoszenia naruszenia obowiązujących u Pracodawcy kodeksów, polityk, bądź innych stosowanych u Pracodawcy zasad moralnych lub etycznych.

§ 5

Analiza zgłoszenia, postępowanie wyjaśniające

1. Dostęp do kanałów zgłaszania posiada Zespół odpowiedzialny za przyjmowanie zgłoszeń i podejmowanie działań następczych.

2. Po otrzymaniu zgłoszenia, Zespół podejmuje działania w celu oceny prawdziwości informacji zawartych w zgłoszeniu, włączając w to weryfikację zgłoszenia i dalszą komunikację z Sygnalistą, w tym, o ile będzie to uzasadnione występowanie o dodatkowe informacje dotyczące zgłoszenia i przekazywanie informacji zwrotnej dotyczącej zgłoszenia.

3. Sygnalista otrzymuje w terminie 7 dni od dnia otrzymania zgłoszenia potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia, chyba że nie wskazał on adresu do kontaktu, na który należy takie potwierdzenie przekazać. W przypadku zgłoszenia ustnego, Sygnalista otrzymuje potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia podczas spotkania, na którym dokonuje zgłoszenia.

4. Zespół może podjąć decyzję o odstąpieniu od przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, w sytuacji, gdy z treści zgłoszenia wynika, iż jest ono bezspornie nieprawdziwe lub niemożliwe jest uzyskanie informacji niezbędnych do prowadzenia postępowania wyjaśniającego.

5. Zgłoszenie, które pozwala na przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego podlega niezwłocznemu procedowaniu.

6. Zespół może zaangażować, o ile uzna to za zasadne, przedstawicieli komórek organizacyjnych Pracodawcy lub niezależnych konsultantów do udziału w postępowaniu wyjaśniającym.

7. Zespół rozpoznaje zgłoszenie, podejmuje działania następcze, przekazuje informacje zwrotne bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 3 miesięcy od potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub w przypadku nieprzekazania potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia w terminie 3 miesięcy od upływu 7 dni od dokonania zgłoszenia.

8. Po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego Zespół ocenia zasadność zgłoszenia. W przypadku zgłoszenia zasadnego, Zespół wydaje rekomendacje o stosownych działaniach naprawczych lub dyscyplinujących w stosunku do osoby, która dokonała naruszenia prawa oraz rekomendacje, których celem jest wyeliminowanie i zapobieganie tożsamym lub podobnym naruszeniom co opisane w zgłoszeniu, w przyszłości.

9. W przypadku negatywnej weryfikacji zgłoszenia, Zespół przekazuje niezwłocznie Sygnaliście oraz osobie, której zgłoszenie dotyczy informacje o dokonanym zgłoszeniu oraz wynikach przeprowadzonej weryfikacji.

§ 6

Zakaz działań odwetowych

1. Zakazane jest podejmowanie działań odwetowych, próby ich stosowania lub groźby zastosowania takich działań wobec Sygnalisty, który dokonał zgłoszenia, a także ujawnienia publicznego zgodnie z Ustawą.

2. Zakazane jest podejmowanie działań odwetowych w stosunku do osoby, która pomogła Sygnaliście w dokonaniu zgłoszenia oraz w stosunku do osoby, która jest z Sygnalistą powiązana.

3. Podejmowanie jakichkolwiek działań o charakterze represyjnym, dyskryminacyjnym lub innego rodzaju niesprawiedliwe traktowanie wobec Sygnalisty, będą traktowane jako naruszenie Procedury i mogą skutkować odpowiedzialnością porządkową lub rozwiązaniem umowy, która łączy osobę podejmującą działania odwetowe z Pracodawcą.

4. Niedopuszczalnym w stosunku do Sygnalisty jest w szczególności:

a) odmowa nawiązania stosunku pracy;

b) wypowiedzenie lub rozwiązanie bez wypowiedzenia stosunku pracy;

c) nie zawarcie umowy o pracę na czas określony lub umowy o pracę na czas nieokreślony po rozwiązaniu umowy o pracę na okres próbny;

d) nie zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas określony lub nie zawarcie umowy o pracę na czas nieokreślony, po rozwiązaniu umowy o pracę na czas określony – w sytuacji gdy pracownik miał uzasadnione oczekiwanie, że zostanie z nim zawarta taka umowa;

e) obniżenie wynagrodzenia za pracę;

f) wstrzymanie awansu albo pominięcie przy awansowaniu;

g) pominięcie przy przyznawaniu innych niż wynagrodzenie świadczeń związanych z pracą lub obniżenie wartości tych świadczeń;

h) przeniesienie pracownika na niższe stanowisko pracy;

i) zawieszenie w wykonywaniu obowiązków pracowniczych lub służbowych;

j) przekazanie innemu pracownikowi dotychczasowych obowiązków pracowniczych;

k) niekorzystna zmiana miejsca wykonywania pracy lub rozkładu czasu pracy;

l) negatywna ocena wyników pracy lub negatywna opinia o pracy;

m) nałożenie lub zastosowanie środka dyscyplinarnego, w tym kary finansowej, lub środka o podobnym charakterze;

n) przymus, zastraszanie lub wykluczenie;

o) mobbing;

p) dyskryminacja;

q) niekorzystne lub niesprawiedliwe traktowanie;

r) wstrzymanie udziału lub pominięcie przy typowaniu do udziału w szkoleniach podnoszących kwalifikacje zawodowe;

s) nieuzasadnione skierowanie na badanie lekarskie, w tym badania psychiatryczne, o ile przepisy odrębne przewidują możliwość skierowania pracownika na takie badania;

t) działanie zmierzające do utrudnienia znalezienia w przyszłości zatrudnienia w danym sektorze lub branży na podstawie nieformalnego lub formalnego porozumienia sektorowego lub branżowego;

u) spowodowanie straty finansowej, w tym gospodarczej lub utraty dochodu;

v) wyrządzenie innej szkody niematerialnej, w tym naruszenia dóbr osobistych, w szczególności dobrego imienia zgłaszającego.

5. Za działania odwetowe z powodu dokonania zgłoszenia lub ujawnienia publicznego uważa się także groźbę lub próbę zastosowania środka określonego w ust. 4 powyżej. Na Pracodawcy spoczywa ciężar dowodu, że podjęte działanie nie jest działaniem odwetowym.

6. Sygnalista dokonujący zgłoszenia w złej wierze (tzn. dokonujący zgłoszenia wiedząc, że do naruszenia prawa nie doszło), nie podlega ochronie przewidzianej w Procedurze oraz w Ustawie.

7. Osoba, która poniosła szkodę z powodu zgłoszenia w tzw. złej wierze, ma prawo żądać od Sygnalisty, który dokonał takiego zgłoszenia odszkodowania lub zadośćuczynienia za naruszenie dóbr osobistych.

§ 7

Dane osobowe

1. Dane osobowe Sygnalisty pozwalające na ustalenie jego tożsamości nie podlegają ujawnieniu nieupoważnionym osobom, chyba że Sygnalista wyrazi zgodę na ich ujawnienie.

2. Zachowanie poufności ma na celu zagwarantowanie poczucia bezpieczeństwa Sygnaliście oraz minimalizację ryzyka wystąpienia działań odwetowych lub represyjnych. Sygnalista, który dokonał zgłoszenia, a którego dane osobowe zostały w sposób nieuprawniony ujawnione, powinien niezwłocznie o zaistniałej sytuacji powiadomić Zespół. Zespół zobowiązany jest podjąć działania mające na celu ochronę Sygnalisty.

3. Tożsamość Sygnalisty, jak również wszystkie informacje umożliwiające jego identyfikację, nie będzie ujawniana podmiotom, których dotyczy zgłoszenie, osobom trzecim ani innym pracownikom i współpracownikom podmiotu. Tożsamość Sygnalisty, jak również inne informacje umożliwiające jego identyfikację mogą zostać ujawnione jedynie wtedy, gdy takie ujawnienie jest koniecznym i proporcjonalnym obowiązkiem wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa w kontekście prowadzonych przez organy publiczne lub sądy odpowiednio postępowań wyjaśniających lub postępowań przygotowawczych lub postępowań sądowych. Tożsamość podmiotów, których dotyczy zgłoszenie, podlega wymogom zachowania poufności w analogicznym zakresie, co tożsamość Sygnalisty.

4. Dane osobowe, które nie mają znaczenia dla rozpoznania zgłoszenia, nie są zbierane, a w razie przypadkowego ich zebrania są w terminie 14 dni od ustalenia, że nie mają znaczenia dla sprawy, usuwane.

§ 8

Rejestr zgłoszeń

1. Każde zgłoszenie podlega zarejestrowaniu w Rejestrze Zgłoszeń, niezależnie od przebiegu działań następczych.

2. Za prowadzenie Rejestru Zgłoszeń odpowiada Zespół.

3. Rejestr Zgłoszeń zawiera co najmniej:

a) numer zgłoszenia;

b) przedmiot naruszenia prawa;

c) dane osobowe Sygnalisty oraz osoby, której dotyczy zgłoszenie, niezbędne do identyfikacji tych osób;

d) adres do kontaktu Sygnalisty;

e) datę dokonania zgłoszenia wewnętrznego;

f) informację o podjętych działaniach następczych;

g) datę zakończenia sprawy.

4. Rejestr Zgłoszeń prowadzony jest z zachowaniem zasad poufności. Dane osobowe oraz dokumenty związane ze zgłoszeniem przechowywane są przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działanie następcze lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami lub po przekazaniu zgłoszenia do organu publicznego właściwego do podjęcia działań następczych.

§ 9

Informacje dotyczące zgłoszeń zewnętrznych

1. Zgłoszenie może w każdym przypadku nastąpić również do Rzecznika Praw Obywatelskich lub organu publicznego, z pominięciem Procedury, w szczególności gdy: w terminie na przekazanie informacji zwrotnej u Pracodawcy nie podjęto działań następczych lub nie przekazano informacji zwrotnej lub Sygnalista ma uzasadnione podstawy sądzić, że naruszenie prawa może stanowić bezpośrednie lub oczywiste zagrożenie dla interesu publicznego, w szczególności istnieje ryzyko nieodwracalnej szkody, lub dokonanie zgłoszenia wewnętrznego narazi go na działania odwetowe, lub w przypadku dokonania zgłoszenia wewnętrznego istnieje niewielkie prawdopodobieństwo skutecznego przeciwdziałania naruszeniu prawa przez Pracodawcę z uwagi na szczególne okoliczności sprawy, takie jak możliwość ukrycia lub zniszczenia dowodów lub możliwość istnienia zmowy między Pracodawcą a sprawcą naruszenia prawa lub udziału Pracodawcy w naruszeniu prawa.

2. Zgłoszenie dokonane do Rzecznika Praw Obywatelskich lub organu publicznego z pominięciem zgłoszenia wewnętrznego nie skutkuje pozbawieniem Sygnalisty ochrony gwarantowanej przepisami Ustawy.

3. Celem Pracodawcy jest zwiększenie efektywności wykrywania nieprawidłowości i podejmowania skutecznych działań w celu ich eliminowania i skutecznego zarządzania ryzykiem oraz wzrostu zaufania wśród osób zatrudnionych i partnerów handlowych, stąd Pracodawca zachęca do korzystania z Procedury, w sytuacji możliwości zaradzenia naruszeniu prawa w ramach struktury Pracodawcy.

§ 10

Postanowienia końcowe

1. Za adekwatność i skuteczność funkcjonowania Procedury odpowiada Manager Działu HR NES.

2. Ocena adekwatności i skuteczności Procedury dokonywana jest nie rzadziej niż raz na 3 lata przez Zarząd komplementariusza NES.

3. Dział HR NES odpowiedzialny jest za zapoznanie wszystkich podległych sobie pracowników z postanowieniami Procedury.

4. Dział HR NES odpowiedzialny jest za wstępne i regularne szkolenia z zakresu objętego Procedurą.

5. Procedura wchodzi w życie z dniem 25 września 2024 r.

6. Procedura zostanie opublikowana na stronie internetowej Pracodawcy pod adresem – https://n-energia.pl/polityka-prywatnosci, w zakładce Procedura zgłoszeń wewnętrznych i podejmowania działań naprawczych.

 

 

Polityka Prywatności

Precyzuje zasady przetwarzania przez nas informacji na Twój temat, w tym danych osobowych oraz ciasteczek (tzw. cookies).

 

  1. Informacje ogólne.
  1. Operatorem niniejszego serwisu internetowego jest:
  1. N Energia Sprzedaż Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, Wydział IX Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000801303, REGON 384225891, NIP 9151813852 (zwana dalej także: „Spółką”),
  2. N Energia Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, Wydział IX Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000581684, REGON 362790585, NIP 7831732063 (zwana dalej także: „Spółką”).
  1. Spółka jest właścicielem niniejszego serwisu internetowego, w tym przysługują jej wszelkie prawa własności intelektualnej do niniejszego serwisu i jego poszczególnych elementów. Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów zawartych w niniejszym serwisie internetowym wymaga uprzedniej zgody Spółki wyrażonej na piśmie, pod rygorem nieważności.
  2. Korzystanie z niniejszego serwisu internetowego oznacza akceptację reguł zawartych w niniejszej Polityce Prywatności.
  3. Korzystanie z niniejszego serwisu internetowego odbywa się wyłącznie na ryzyko użytkowników. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za dokładność, kompletność oraz aktualność danych i informacji przedstawionych na stronie www.n-energia.pl, w tym w newsletter’ach, webinarach, czy innych treściach udostępnianych przez Spółkę za pośrednictwem strony www.n-enegia.pl.
  4. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody użytkownika wynikające z używania niniejszego serwisu internetowego.
  5. Spółka zastrzega sobie możliwość wprowadzania na stronie www.n-energia.pl zmian jej treści, w tym zmian treści polityki prywatności lub informacji dotyczących przyjętych w Spółce polityk przetwarzania danych osobowych.
  1. Informację dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Działając stosownie do przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej „Rozporządzeniem” lub „RODO”), N Energia Sprzedaż Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa oraz N energia Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, jako Administratorzy Państwa Danych Osobowych (tj. jako podmioty, które decydują o tym w jakim celu i zakresie przetwarzane będą Państwa dane osobowe) niniejszym informują Państwa o:

Tożsamość Administratora Państwa danych osobowych.

Administratorem Państwa danych osobowych jest:

– N Energia Sprzedaż Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej IX Wydział Gospodarczy we Wrocławiu pod pozycją KRS: 0000801303, posiadająca numer NIP: 9151813852 oraz numer REGON: 384225891 [zwana dalej: „Administratorem” lub „Spółką”],

N Energia Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, Wydział IX Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000581684, REGON 362790585, NIP 7831732063 (zwana dalej: „Administratorem” lub „Spółką”).

Dane kontaktowe inspektora ochrony danych.

We wszelkich sprawach związanych z ochroną danych osobowych można skontaktować się pod niżej wskazanymi danymi:

– adres e-mail: ado@n-energia.pl

– adres: N Energia Sprzedaż sp. z o.o sp. k. ul. Św. Maksymiliana Kolbe 3, 59-220 Legnica, bądź N Energia sp. z o.o. ul. Św. Maksymiliana Kolbe 3, 59-220 Legnica.

Źródło Państwa danych osobowych.

Administrator dysponuje Państwa danymi:

– w przypadku spółki N Energia Sprzedaż sp. z o.o. sp. k., w związku z przekazaniem ich bezpośrednio przez Państwa, m.in. w treści zawieranej ze Spółką umowy (np. agencyjnej lub zlecenia), a także w innych umowach zawieranych w kontekście Państwa współpracy z N Energia Sprzedaż sp. z o.o. sp.k. lub w związku z oferowanymi przez Spółkę produktami lub usługami,

– w przypadku spółki N Energia sp. z o.o., w związku z przekazaniem ich bezpośrednio przez Państwa, m.in. w treści zawieranej ze Spółką umowy o świadczenie usług, umowy sprzedaży, bądź w innych umowach zawieranych przez Państwa z N Energia sp. z o.o.

Państwa dane mogły być też przekazane Spółkom przez współpracujących ze Spółką kontrahentów.

Podstawa prawna, cel i okres przetwarzania danych osobowych.

Twoje dane osobowe możemy przetwarzać w jednej lub kilku z następujących przypadków:

–        jeżeli zapisałeś się do naszego Newslettera lub wyraziłeś zgodę na otrzymywanie od nas informacji marketingowych na podany przez Ciebie adres e-mail lub numer telefonu (w szczególności za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie www.n-energia.pl), wówczas będziemy przetwarzać Twoje dane wyłącznie w celu wysyłania do Ciebie informacji dotyczących naszej oferty oraz innych informacji marketingowych. W takich przypadkach podstawą przetwarzania danych osobowych jest realizacja prawnie uzasadnionych interesów administratora, tj. art. 6 ust. 1 lit. f) RODO polegających na prowadzeniu działań marketingowych. Twoja subskrypcja Newsletter’a oznacza jednocześnie Twoją zgodę na otrzymywanie informacji handlowej Spółki, zgodnie z art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Dodatkowo możemy poprosić Cię o udzielenie nam zgody na korzystanie przez nas z końcowych urządzeń telekomunikacyjnych, zgodnie z art. 172 ustawy prawo telekomunikacyjne, w celu przesyłania Tobie informacji marketingowych w tym trybie. Dane będą przetwarzane nie dłużej niż do czasu cofnięcia Twojej zgody na wykorzystywanie Twoich danych w celach marketingowych, a w przypadku subskrypcji naszego Newsletter’a, nie dłużej niż przez czas przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z subskrypcji naszego Newsletter’a. Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne jeśli chcesz zapisać się do newslettera lub chcesz otrzymywać informacje marketingowe dotyczące Spółki i oferowanych przez nią produktów i usług,

–        jeżeli kontaktujesz się z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej, tradycyjnej lub w inny sposób, np. za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie internetowej, czy w sposób telefoniczny lub osobisty, wówczas Twoje dane przetwarzamy w celu komunikacji i prowadzenia Twojej sprawy, której ta korespondencja lub kontakt dotyczy. Twoje dane osobowe przetwarzamy w tym przypadku na podstawie związanej z realizacją prawnie uzasadnionych interesów administratora, tj. zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, polegających na prowadzeniu korespondencji kierowanej do nas w związku z prowadzoną przez nas działalnością gospodarczą. Twoje dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do prowadzenia sprawy. Podanie nam przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, ale może być konieczne do tego, żeby umożliwić nam wyjaśnić Twoją sprawę;

–        jeżeli odwiedzasz naszą stronę internetową (www.n-energia.pl) możemy wykorzystywać takie Twoje dane o parametrach połączenia, jak adres IP, czasie połączenia, czy informacje gromadzone za pomocą plików cookies, w celu świadczenia przez nas usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniania użytkownikom treści gromadzonych na naszej stronie internetowej. Podstawą prawną przetwarzania przez nas danych osobowych jest w tym przypadku niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit, b RODO), w zakresie związanym z udostępnianiem użytkownikom treści zawartych na naszej stronie. Możemy także przetwarzać udostępnione przez Ciebie dane o parametrach połączenia ze stroną, w celu poprawy stosowanych na naszej stronie funkcjonalności i świadczonych za jej pośrednictwem usług oraz w celach statystycznych i analitycznych – podstawą prawną przetwarzania danych jest w tym przypadku uzasadniony interes Spółki, jako administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności użytkowników naszej strony internetowej lub ich preferencji;

–        gdy otrzymamy Twoje zapytanie w zawiązku z zainteresowaniem naszą ofertą handlową, w szczególności za pośrednictwem formularza kontaktowego na naszej stronie internetowej, będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe w celach związanych z przygotowaniem i przesłaniem naszej oferty. Podstawą przetwarzania danych jest w tej sytuacji art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, czyli z uwagi na niezbędność przetwarzania danych w celu podjęcia przez nas oczekiwanych przez Ciebie działań przed ewentualnym zawarciem umowy. Dane będziemy przechowywać nie dłużej niż przez czas ważności oferty, w tym w okresie zapoznania się przez Ciebie z ofertą, o ile nie będziemy mieli innej podstawy do przetwarzania Twoich danych osobowych (np. gdy zawrzemy z Tobą umowę, uzyskamy Twoją zgodę na dalsze przetwarzanie Twoich danych itp.);

–        jeżeli zawarłeś z nami umowę, przetwarzamy Twoje dane w celach związanych z zawarciem i prawidłowym wykonaniem tej umowy. Podstawą przetwarzania jest wówczas art. 6 ust. 1 lit. b) RODO. Dane będą przez nas przechowywane w tym przypadku nie dłużej niż do czasu wygaśnięcia roszczeń z tej umowy (w tym roszczeń publicznoprawnych);

–        jeżeli nie mamy innej podstawy przetwarzania Twoich danych osobowych ale udzieliłeś nam zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych, np. w celach marketingowych lub rekrutacyjnych, będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe wyłącznie w celu, w jakim je pozyskaliśmy, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO; Twoje dane osobowe będziemy przetwarzać do czasu cofnięcia przez Ciebie udzielonej nam zgody na przetwarzania Twoich danych, jeżeli w czasie cofnięcia zgody nie będziemy mieli innej podstawy do przetwarzania Twoich danych osobowych (np. zawrzemy z Tobą umowę, zasubskrybujesz nasz newsletter itp.);

–        w związku z zainteresowaniem zatrudnieniem w naszej firmie, jeżeli przesłałeś do nas Twoje dokumenty rekrutacyjne, będziemy przetwarzać Twoje dane na podstawie art. 221 i nast. ustawy kodeks pracy, w celach przeprowadzenia rekrutacji; Twoje dane będziemy przechowywać do czasu zakończenia rekrutacji, a jeżeli wyrazisz zgodę na przetwarzanie przez nas Twoich danych także w przyszłych rekrutacjach, będziemy przechowywać Twoje dane przez kolejne 10 lat, chyba że cofniesz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w tym celu;

–        Twoje dane możemy przetwarzać także w celach związanych z realizacją naszych obowiązków prawnych, do realizacji których jesteśmy zobowiązani na postawie stosownych przepisów, w szczególności rachunkowych i podatkowych, do czego jesteśmy uprawnieni stosownie do art. 6 ust. 1 lit. c) RODO; Twoje dane będą przez nas przetwarzane w tym celu przez okres wynikający z wiążących Spółkę przepisów powszechnie obowiązujących;

–        w celach związanych z realizacją innych prawnie uzasadnionych interesów naszych lub osób trzecich, możemy przetwarzać Twoje dane osobowe, zgodnie z podstawą wskazaną w art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, np. w takich przypadkach jak dochodzenie lub obrona przed roszczeniami, marketing własnych usług. W takich przypadkach będziemy przetwarzać Twoje dane do czasu upływu terminów przedawnienia roszczeń, bądź do czasu złożenia przez Ciebie uzasadnionego sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rodzaj przetwarzanych danych:

Spółka N Energia Sprzedaż sp. zoo sp. k. przetwarza dane osobowe podmiotów współpracujących z nim w zakresie pośrednictwa przy sprzedaży, które podane są w zawartej ze Spółką umowie lub aplikacji w sprawie pracy oraz w informacjach przesyłanych do Spółki w związku z nawiązywaniem lub przebiegiem współpracy. W szczególności Spółka przetwarza następujące dane: imię i nazwisko, nazwę (firmę) podmiotu, adres siedziby lub zamieszkania, adres korespondencyjny, informacje o statusie w zakresie ubezpieczenia społecznego, informacje o statusie podmiotu w zakresie podatku od towarów i usług (VAT), numer PESEL, KRS, NIP, REGON, adres e-mail, numer telefonu.

Spółka N Energia sp. z o.o. i N Energia Sprzedaż sp. zoo sp. k. przetwarzają dane osobowe klientów zainteresowanych ofertą produktów lub usług tych spółek, w tym: imię i nazwisko, nazwę (firmę) podmiotu, adres siedziby lub zamieszkania, adres korespondencyjny, numer PESEL, KRS, NIP, REGON, adres e-mail, numer telefonu, dane dotyczące nieruchomości, w tym charakterystykę energetyczną nieruchomości, dane dostawcy energii elektrycznej, a także parametry zużycia energii przez nieruchomość.

Spółka przetwarza dane swoich klientów, w tym użytkowników strony internetowej Spółki (www.n-energia.pl), w tym takie dane jak: imię i nazwisko, firma, adres zamieszkania, siedziby lub korespondencyjny, adres nieruchomości, rodzaj instalacji, w które wyposażona jest nieruchomość.

Spółka przetwarza także dane swoich pracowników, współpracowników i przedstawicieli, w tym ich imiona i nazwiska, pełnione funkcje, dane kontaktowe, jak adres email i telefon oraz inne szczegółowe dane związane z zatrudnieniem pracowniczym, do których przetwarzania upoważnia Spółkę kodeks pracy.

Przewidywani odbiorcy lub kategorie odbiorców Państwa danych osobowych.

Dane osobowe mogą być udostępniane przez Spółkę w postaci papierowej lub elektronicznej, biurom rachunkowym oraz bankom, w których administrator prowadzi swoje rachunki bankowe, a także właściwym urzędom państwowym (np. Urząd Skarbowy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych).

Państwa dane mogą zostać przekazane partnerom Spółki (w szczególności partnerom współpracującym ze Spółką w zakresie jej głównego przedmiotu działalności), kancelariom prawnym obsługującym administratora, bądź poszczególnym prawnikom współpracującym z administratorem.

Państwa dane mogą być przekazane Poczcie Polskiej S.A., bądź innym firmom realizującym usługi pocztowe lub kurierskie, w razie konieczności wysłania do Państwa korespondencji listownej, bądź paczek.

Państwa dane mogą być przekazane zewnętrznym firmom zajmującym się obsługą IT administratora, w tym administrującym systemy informatyczne wykorzystywane przez administratora, firmom telekomunikacyjnym, firmom świadczącym na rzecz Spółki usługi hostingowe.

Państwa dane mogą być przekazywane firmom świadczącym na rzecz Spółki usługi z obszaru marketingu, w tym firmom call centre, firmom świadczącym usługi marketingowe czy promocyjne.

Informacja o zamiarze przekazania Państwa danych do państwa trzeciego.

Administrator nie zamierza przekazywać Państwa danych osobowych do Państwa trzeciego.

Informacja o Państwa prawach.

W związku z przetwarzaniem przez administratora Państwa danych osobowych, mają Państwo następujące prawa:

1) prawo dostępu do treści swoich danych osobowych,

2) prawo do sprostowania danych,

3) prawo żądania usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym),

4) prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych,

5) prawo do przenoszenia danych,

6) prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub wobec przetwarzania w celu marketingu bezpośredniego,

7) prawo wniesienia skargi do polskiego organu nadzorczego lub organu nadzorczego innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, właściwego ze względu na miejsce zwykłego pobytu lub pracy osoby, której dane dotyczą lub ze względu na miejsce domniemanego naruszenia RODO,

8) prawo do uzyskania interwencji ludzkiej ze strony administratora, wyrażenia własnego stanowiska i do zakwestionowania decyzji opartej na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych.

Prawa wymienione w pkt 1)-6) i pkt 8) powyżej można zrealizować m.in. poprzez kontakt ze Spółką (adres podany na wstępie, z dopiskiem: „Ochrona danych osobowych”).

W związku z przetwarzaniem przez administratora Państwa danych osobowych maja Państwo również prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

Jeżeli przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się na podstawie udzielonej przez Państwa zgody na takie przetwarzanie, mają Państwo prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Cofnięcie zgody może nastąpić w drodze pisemnej informacji skierowanej do Spółki, na ww. dane kontaktowe.

Podanie przez Państwa danych osobowych następowało dobrowolnie, tzn. iż w czasie pozyskiwania przedmiotowych danych nie obowiązywały przepisy prawa, które zobowiązywałyby Państwa do podania takich danych. Podanie przez Państwa danych osobowych, kiedy zawierali Państwo umowę agencyjną lub zlecenia, było jednakże wymagane do zawarcia umowy agencyjnej lub zlecenia, z uwagi na koniecznoś

należytego wykonania tych umów.

Profilowanie danych.

Administrator nie wykorzystuje żadnych rozwiązań związanych z tzw. profilowaniem i zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji.

  1. Informacja o współadministrowaniu danych z Facebook Ireland Limited
  1. Administrator i Facebook Ireland Limited (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2 Irlandia) są wspólnymi administratorami Pani/a danych zgodnie z artykułem 26 RODO w zakresie przetwarzania danych do celów statystycznych oraz reklamowych.
  2. Współadministrowanie obejmuje zbiorczą analizę danych w celu wyświetlania statystyk aktywności użytkowników Fanpage Administratora.
  3. Zakres odpowiedzialności Facebook Ireland za przetwarzanie Pani/a danych we wskazanych celach:

• posiadanie podstawy prawnej dla przetwarzania danych na potrzeby statystyk strony

• zapewnienie realizacji praw osób, których dane dotyczą,

• zgłaszanie naruszeń do organu nadzorczego oraz zawiadamianie, osób których dotyczyło naruszenie o zdarzeniu,

• zapewnienie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych w celu zapewnienia bezpieczeństwa Pani/a danych,

  1. Zakres odpowiedzialności Administratora za przetwarzanie Pani/a danych:

• posiadanie podstawy prawnej do przetwarzania danych na potrzeby statystyk,

• zrealizowanie obowiązków informacyjnych w zakresie realizowanych przez Administratora celów przetwarzania,

  1. Facebook Ireland udostępni zasadniczą treść załącznika dotyczącego statystyk strony osobom, których dotyczą dane (art. 26 ust. 2 RODO), za pośrednictwem danych zawartych w Informacjach o statystykach strony, do których dostęp można uzyskać ze wszystkich stron.
  2. Głównym organem nadzorczym w zakresie wspólnego przetwarzania danych jest irlandzka Komisja ds. ochrony danych (niezależnie od zapisów art. 55 ust. 2 RODO, w stosownych przypadkach).
  3. Szczegółowe informacje dotyczące wzajemnych uzgodnień pomiędzy administratorami są dostępne na stronie:

https://www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum.

  1. Zasady przetwarzania Pani/a danych osobowych przez Facebook Ireland są dostępne na stronie: https://www.facebook.com/privacy/explanation
  1. Informacja o plikach cookies.

Serwis korzysta z plików cookies.

Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Plików cookie używamy w celach takich jak:

•        zapamiętanie danych logowania,

•        umożliwienie udostępniania stron w serwisach społecznościowych,

•        pozwolenie użytkownikowi na publikowanie pytań, czy komentarzy,

•        monitorowanie przerw w dostępie do witryny i ochrona przed spamem, czy nadużyciami,

•        pomiar ruchu w witrynie,

•        wyświetlanie reklam i pomiar ich skuteczności,

•        wyświetlanie spersonalizowanych treści, na przykład informacji o produktach związanych z branżą użytkownika.

Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj udostępnia informację dotyczącą przechowywania plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.

Pliki cookies zapisujemy, aby lepiej zrozumieć sposób korzystania z naszej strony internetowej. Dane te używane są też do bieżącej obsługi i podniesienia wydajności naszej strony, a także w celach statystycznych. Możemy wykorzystywać też pliki cookies do działalności marketingowej, w celu dopasowania oferty naszych produktów i usług do potrzeb użytkownika.

Można wyrazić zgodę na stosowanie plików cookies za pomocą przycisku akceptującego stosowanie przez naszą stronę polików cookies albo wybrać, które pliki cookies mają być dozwolone, dokonując ustawień spośród dostępnych opcji blokowania plików cookies. Użytkownicy Strony mogą dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookies z poziomu przeglądarki internetowej, z której korzysta użytkownik.

Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych serwisu.

Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu wykorzystywane mogą być przez współpracujące z operatorem serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA), LinkedIn (Microsoft ® z siedzibą w USA).

Spółka korzysta z usługi Google Analytics w celu analizy ruchu na stronie.

W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/.

Jak wyrażać i cofać zgodę odnośnie tzw. cookies?

Jeśli użytkownik nie chce plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www.